ایران کارنو

کارشناسی خودرو در تمام نقاط تهران ، اعزام کارشناس به محل

کارشناسی خودرو در تمام نقاط تهران ، اعزام کارشناس به محل

ایران کارنو

این وبلاگ جهت بهبود ارتباط مشتریان و معرفی برند ایران کارنو می باشد. اعتقاد بر این است که شما حق انتخاب بهترین ها را دارید.
خیلیا سرشون کلاه رفته با خرید یه ماشین که درست کارشناسی نشده.!!
شما جزو اون افراد نباشید . وقتی یه کارشناس با تجربه کنارت باشه توی مدت کوتاه میتونی بهترین تصمیم رو بگیری.

دلیل اینکه ما قراره برند باشیم همینه . جلب رضایت خریدار و فروشنده

بایگانی

چراغ TPMS

پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۰۷:۳۴ ب.ظ

هدف TPMS ( سیستم کنترل فشار تایر ) این است که شما را در هنگام کم شدن فشار تایر و ایجاد شرایط رانندگی ناامن آگاه کند. اگر نور روشن شده باشد ، به این معنی است که لاستیک شما کم باد می شود ، که می تواند منجر به ساییدگی بی مورد تایر و احتمال خرابی لاستیک شود. درک اهمیت تورم مناسب لاستیک و اینکه TPMS چگونه می تواند به شما کمک کند از یک موقعیت خطرناک جلوگیری کنید بسیار مهم است.

چنانچه این موارد مقدماتی را بدانید میتوانید به رفع آن اقدام کنید و گاهی هم نیاز به کارشناسی خودرو ضروری خواهد بود.

در این مقاله بخوانید تکنیک های تشخیص رنگ خودرو و نگهداری از رنگ بدنه خودرو

 

تورم بیش از حد و تورم کم می تواند باعث لباس زودرس آجدار و احتمال خرابی لاستیک شود. تورم بیش از حد می تواند منجر به کاهش کشش ، سایش زودرس و عدم توانایی در جذب تأثیر جاده شود. لاستیک های بیش از حد باد شده ساییدگی زودرس در مرکز آج را نشان می دهد. از طرف دیگر ، تورم کم منجر به کندی لاستیک لاستیک ،  کاهش مصرف سوخت ، تجمع بیش از حد گرما و اضافه بار لاستیک می شود. لاستیک کم باد ، ساییدگی زودرس در دو طرف لبه های آج یا "شانه ها" را نشان می دهد.

اگر برای اولین بار در مورد سنسورهای فشار تایر اطلاعات دارید ، یافتن نشانگر TPMS در داشبورد ساده است. این یک چراغ نعل اسبی شکل است که یک مرکز تعجب در مرکز آن دارد.

 

چراغ اخطار TPMS به چه معناست؟
آیا می دانید هنگام روشن شدن نماد TPMS در فشار باد لاستیک چه باید کرد؟

اولین کاری که باید انجام شود این است که به طور دستی فشار تایر خود را با یک فشار سنج بررسی کرده و هوا را اضافه کنید تا فشارها به مشخصات سازنده خودرو برسد. (شما فشار صحیحی را بر روی درب راننده راننده یا در دفترچه راهنمای کاربر خواهید دید ، نه در حاشیه لاستیک - این حداکثر فشار تایر است.) به خاطر داشته باشید ، TPMS شما جایگزین نگهداری معمول فشار باد لاستیک نمی شود. این ابزاری است که می تواند در هنگام کم شدن فشار به شما هشدار دهد ، اما مدت زیادی قبل از روشن شدن چراغ هشدار TPMS ، ممکن است یک تایر به زیر تورم مناسب برسد. چراغ TPMS وقتی فشار تایر خیلی کم یا خیلی زیاد می شود روشن می شود.
 


TPMS هنگام رانندگی روشن می شود!!
با روشن شدن چراغ TPMS - و روشن ماندن آن - حداقل یکی از لاستیک های شما در فشار کم است. فشار همه لاستیک ها را با سنج بررسی کنید و علت افت فشار را مشخص کرده و هوا را اضافه کنید یا تایر (های) را به صورت مناسب سرویس دهید.


 



TPMS LIGHT روشن و خاموش می شود
وقتی فشار (های) لاستیک نزدیک به سطحی است که باعث هشدار می شود ، ممکن است نوسان دما باعث روشن و خاموش شدن چراغ TPMS شما شود. این حالت معمولاً هنگامی اتفاق می افتد که به دلیل افت دمای محیط که باعث روشن شدن نور می شود ، فشار در طول شب کاهش می یابد. هنگام افزایش فشار در طول روز ، به دلیل افزایش دمای محیط و / یا گرمای تولید شده از راننده ، ممکن است نور خاموش شود. با استفاده از گیج فشار تمام تایرها را بررسی کرده و به هر نوع لاستیک کم هوا اضافه کنید.


 
TPMS چراغ چشمک می زند و سپس روشن می ماند
اگر هر بار که ماشین خود را روشن می کنید چراغ تقریباً 60 تا 90 ثانیه چشمک می زند و سپس روشن می ماند ، این بدان معنی است که TPMS به درستی کار نمی کند و شما باید آن را برای بازرسی به یک مرکز خدمات خودرویی منتقل کنید. تا زمان تعمیر ، TPMS از کار افتاده است و نمی تواند شما را در مورد فشار کم تایر هشدار دهد. فشار باد همه لاستیک ها را با یک اندازه گیری بررسی کنید و به تایرهای مورد نیاز هوا اضافه کنید.
آیا TPMS جایگزین چک های منظم تایر می شود؟


نه درک اینکه چراغ اخطار TPMS به چه معناست و هنگام روشن شدن چه کاری باید انجام دهد ، قسمت مهمی از مسئولیت راننده است. اما نباید جایگزینی برای بررسی منظم فشار باد لاستیک شود. چرا؟

در این مطلب کارشناسی خودرو تهران به مبحث تفاوت دینام های ژنراتور و دینام های آلترناتور پرداخته ایم.

بسته به شرایط ، TPMS ممکن است محدودیت هایی از جمله داشته باشد:

• چراغ اخطار TPMS ممکن است تنظیم شود تا زیر فشار تایر مورد نیاز برای حمل بار در خودرو روشن شود.
• ممکن است سنسور (سنسورها) داده های فشار تایر را به طور دقیق به رایانه داخلی منتقل نکند.
• اگر لاستیک های دیگر فشار خود را با همان سرعت از دست می دهند ، سیستم ممکن است نتواند به طور دقیق پایین بودن تایر را تعیین کند.

بنابراین ، حتی با TPMS ، باید فشار لاستیک را یک بار در ماه ، و قبل از یک سفر طولانی یا هنگام حمل بار اضافی بررسی کنید.


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی