ایران کارنو

کارشناسی خودرو در تمام نقاط تهران ، اعزام کارشناس به محل

کارشناسی خودرو در تمام نقاط تهران ، اعزام کارشناس به محل

ایران کارنو

این وبلاگ جهت بهبود ارتباط مشتریان و معرفی برند ایران کارنو می باشد. اعتقاد بر این است که شما حق انتخاب بهترین ها را دارید.
خیلیا سرشون کلاه رفته با خرید یه ماشین که درست کارشناسی نشده.!!
شما جزو اون افراد نباشید . وقتی یه کارشناس با تجربه کنارت باشه توی مدت کوتاه میتونی بهترین تصمیم رو بگیری.

دلیل اینکه ما قراره برند باشیم همینه . جلب رضایت خریدار و فروشنده

بایگانی

معرفی خودروی لند کروز دیسکاوری (Land Cruiser Discovery HSC)

چهارشنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۸ ب.ظ

لند کروز دیسکاوری

 

لند کروز دیسکاوری HSC ، خودروئی با تکنولوژی مدرن ، کابینی با تودوزی چرمی و فضایی برای حمل 7 نفر است . در زیر کاپوت این SUV  هم یک پیشرانه 3 لیتری V6 سوپر شارژ با 340 اسب بخار قدرت ، و 450 نیوتن متر گشتاور قرار دارد . این نیرو توسط یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سامانه 4 چرخ متحرک به هر چهار چرخ میرسد.همچنین سیستم تعلیق بادی به همراه قفل دیفرانسیل اتوماتیک عقب و سیستم Terrain proress هم قابل سفارش است.

 

مرسدس بنز G550 یکی دیگر از اسطوره های آفرود محسوب میشود. نسل جدید G کلاس بزرگتر و بسیار لوکس تر از نسل قبلی و به سه قفل دیفرانسیل و سیستم تعلیق با کمک فنرهای الکتریکی مجهز است . در سینه G550 هم یک نیروگاه 4 لیتری V8 توئین توربوی مدرن با 416 اسب بخار قدرت و 610 نیوتن متر گشتاور قرار دارد. که نیروی آن توسط یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک انتقال پیدا میکند.سامانه 4 چرخ محرک G550  نیز از نوع تمام وقت است. که گشتاور را به صورت 40 به 60 بین محورهای جلو و عقب توزیع میکند.

لکسس (Lexus LX 570)

در سال 2016 تویوتا لند کروز طی رقابتی با نسل قبلی مرسدس بنز G  کلاس و جیپ رانگلر پیروز شد . و به همین دلیل از آن دعوت شد در این رقابت حضور یافته و از عنوان قهرمانی خود دفاع کند .اما هیچ خبری از لندکروز نشد و بنابراین بهترین جایگزین که می شد برای آن پیدا کرد لکسس LX 570 بود . این خودرو از لحاظ فنی و مکانیکی با لندکروز یکسان بوده و از همان سیستم های تویوتا مثل کراول کنترل (crawel control) و سیستم تنظیم ارتفاع تعلیق هیدرولیکی برخوردار است.که سواری راحتی را هم در مسیرهای آفرود و هم آنرود فراهم میکند.در LX570  مورد آزمایش ، صندلی های بی فایده ردیف سوم حذف و به جای آن ، بار آن اضافه شده است.نیروی مورد نیاز این اس یووی ژاپنی توسط یک پیشرانه 5.7 لیتری V8 با 383 اسب بخار قدرت و 545 نیوتن متر گشتاور تامین میگردد.این موتور به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سامانه چهار چرخ محرک تمام وقت متصل شده است.

پیشنهاد مطالعه : کارشناسی رنگ خودرو در تهران با دستگاه تستر و قلم تشخیص رنگ.

مزایا و معایب :

نمایندگان مرسدس و جیپ خودروهای تازه نفس و بروزی هستند و طراحی بدنه و پیشرانه آنها کاملا جدید است. اما لکسس LX 570  بدنه آن کاملا شبیه به نسل قبلی بوده و تنها در سال 2015 فیس لیفتی را تجربه کرده است . و پیشرانه آن نیز مربوط به سال 2007 می باشد. پیشرانه V8  بزرگ LX  از اسب بخار زیادی برخوردار است و گیربکس 8 سرعته با ضریب دنده های بلند به گونه ای برنامه ریزی شده که زودتر به دنده 8 رسیده و در همان جا بماند.در هنگام پیمودن بزرگراه ها نیز بادی رول (حرکت گهواره ای بدنه) در لکسس دیده میشود .رفتار جاده ای بسار راحت و آرامش بخش لکسس کمی تعجل برانگیز است اما نه به اندازه لندکروز دیسکاوری .این SUV  به لطف برخورداری از تعلیق بادی ، در بزرگراه ها ، سواری نرم و راحتی دارد.پیشرانه V6  دیسکاوری نیز پر کشش و سرگرم کننده است و رانندگی با آن بیشتر به یک کراس اوور لوکس اسپرت شباهت دارد. 

در این قسمت از ماجرا به سراغ مقایسه خودروها در بیرون از جاده (آفرود) می پردازیم که البته قسمت جالب ماجرا نیز همین جاست . پس از رانندگی در بزرگراه ها برای سنجش رفتار آنرود خودروها ، این 4 اس یووی رهسپار بیابان و مسیرهای آفرود ، خارج از جاده شدند.از همان آغاز کار ، نسل جدید رانگلر ، احساس سنتی خود را حفظ کرده است.لاستیک های آفرود این خودرو چسبندگی فوق العاده ای را فراهم میکنند.و کنترل بدنه خودرو نیز بسیار چشمگیر است. 

G550 نیز با استفاده از سیستم چهار چرخ متحرک تمام وقت خود ، به آسانی و بدون مشکل ، مسیرهای خاکی ناهموار را پشت سر گذاشت. این SUV آلمانی به اندازه کافی هوشمند است که بتواند به سرعت در مسیرهای آفرود پیش برود.خودرو LX 570  در آزاد راه رفتار بی نظیری دارد اما در مسیرعای خاکی خودروی خسته کننده ای است پایین رفتن دماغه هنگام ترمز گیری ، بادی رول و گیربکس تنبل هنگام حرکت با سرعت های پایین در مسیرهای آفرود بیش تر احساس میشود.

رانندگی با دیسکاوری در مسیرهای آفرود آسان است زیرا آینه های جانبی خودرو ، دوربین های نصب شده که تصاویر را روی نمایشگر سیستم اطلاعاتی - سرگرمی به نمایش در می آورد و امکان تنظیم درست جهت چرخ های جلو را فراهم می کند.

پس از عبور از مسیرهای خاکی و ناهموار و گذرگاه های آبی و مسیرهای گل آلود ، اولین قربانی این بخش از رقابت ، لندکروز دیسکاوری بود که در بدترین جای ممکن ، یعنی در میانه یک شیب تند پنچر شد. در این مسیرهای سخت ، لکسس عملکرد ضعیفی را به نمایش گذاشت. با افزایش ارتفاع از سطح دریا ، LX 570 به نفس نفس افتاد زیرا پیشرانه تنفس آن در هوای رقیق دچار مشکل شد و ضرایب بلند گیربکس هم هیچ کمکی به آن نکرد بنابراین به نظر میرسید LX 570 تسلیم شده و از ادامه راه باز بماند اما فعال شدن سیستم های مالتی تراین (Multi Terrain) و کراول کترل (crawel control) تا حدودی این suv ژاپنی را بیدار کردند.سیستم کراول کنترل به ویژه هنگام بالا رفتن از صخره های شیب دار بسار مفیدبود. بر خلاف لکسس ، مرسدس G 550 در مسیرهای خشن و سنگلاخی همانند یک فورد رپتور کوچک احساس میشود.مرسدس بنز با استفاده از تکنولوژی های فراوان ، این خودرو را به یک خودروی سرسخت و توانمند تبدیل کرده است.رانگلر روبیکان به قدری توانمند است که حتی کسانی که تجربه آفرودی ندارند هم میتوانند با آن به مسیرهای خشن سفر کنند. یکی دیگر از ویژگی های مثبت این خودرو ، امکان قطع کردن آنتی رول بار با فشردن دکمه ای است که هم تا حد زیادی میزان جابجایی و کج شدن اکسل جلو را افزایش می دهد و هم به حفظ تماس لاستیک ها با زمین کمک میکند که این موضوع به طور قابل توجهی کیقیت سواری خودرو را در سرعت های پایین بهبود می بخشد.

مقام اول :

جیپ رانگلر : این ماشین توانایی های افرود فوق العاده ای را در کنار رفتار شایسته و راحت در جاده ها ارائه میدهد.

مقام دوم :

مرسدس بنز G 550 : نسل جدید این خودرو کاملا اعتبار و احترام نام بزرگ G کلاس را حفظ کرده ، اما فقط کمی استفاده از آن پیچیده است.

مقام سوم :

لکسس LX 570 : رشه های قدیمی لندکروز ، خود را در توانایی های آفرود این ماشین نشان می دهند.

مقام چهارم :

لندکروز دیسکاوری : لاستیک های کارخانه ای نامناسب بیش ترین لطمه را به این خودرو وارد کرده است.

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی