ایران کارنو

کارشناسی خودرو در تمام نقاط تهران ، اعزام کارشناس به محل

کارشناسی خودرو در تمام نقاط تهران ، اعزام کارشناس به محل

ایران کارنو

این وبلاگ جهت بهبود ارتباط مشتریان و معرفی برند ایران کارنو می باشد. اعتقاد بر این است که شما حق انتخاب بهترین ها را دارید.
خیلیا سرشون کلاه رفته با خرید یه ماشین که درست کارشناسی نشده.!!
شما جزو اون افراد نباشید . وقتی یه کارشناس با تجربه کنارت باشه توی مدت کوتاه میتونی بهترین تصمیم رو بگیری.

دلیل اینکه ما قراره برند باشیم همینه . جلب رضایت خریدار و فروشنده

بایگانی

۷ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

خودروی خارجیخودروی خارجی2خودروی 3خودروی 4خودرو5خودرو6

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۰۰ ، ۱۸:۲۷
محمد زارعی

کوئینزگ (koenigsegg) یک شرکت خودرو ساز سوئدی در زمینه خودروهای اسپرت است و کارخانه آن در شهر Ängelholm سوئد قرار دارد . این شرکت در سال 1994 میلادی تاسیس گردیده است. محصولات این شرکت سوئدی  به شتاب بالا ، پایدار ، باور نکردنی و فرمان پذیری خارق العاده شهرت دارند.یکی از دستاوردهای اصلی محصولات کوئینزگ ، کسب سریع ترین زمان لازم برای دست یابی به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت و مجددا برگشتن به حالت سکون است.زمانی که در کتاب رکوردهای گینس بنام کوئینزگ ثبت شده است.کوئینزگ رگرا از یک موتور 5 لیتری 8 سیلندر با در توربو شارژر و 3 موتور الکتریکی استفاده میکند. که روی هم 1011 مگاوات ، معادل 1509 اسب بخار قدرت تولید میکند.کوئینزگ اعلام کرده است سرعت رگرا میتواند در کمتر از 20 ثانیه از صفر به 400 کیلومتر در ساعت برسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خودرو پر شتاب ترین خودروی دنیاست. کوئینزگ رگرا در تابستان سال 2017 به پایان تولید خود رسید . اما این خودرو ساز نهایتا اولین مدل با ظاهر کربنی را ساخته است.در بدنه فیبر کربنی این خودرو که کاملا زیبا به نظر میرسد هیچ گونه لاک و یا پوشش جایگزین سطوح کربنی بکار نرفته است.این کمپانی همچنین لایه نازک اپوکسی را که معمولا روی فیبر کربن کشیده میشود را حذف کرده است.این مورد با پولیش دستی انجام شده و کوئینزگ اعلام کرده ، این یک فرایند پیچیده است که زمان زیادی را میگیرد.کوئینزگ میگوید : نتیجه نهائی تولید خودروئی با ظاهر برجسته است که البته با دست زدن به آن حس سردی به شما دست خواهد داد که آن هم حس ناب فیبر کربن می باشد.

پیشنهاد مطالعه : کارشناسی خودرو با 100 روش در تهران.


این حس بدون استفاده از لایه اضافی لاک یا اپوکسی بدست آمده است . اگرچه بدنه فیبر کربنی رگرا ظریف و زیباست اما باید به عناصر خاص آن هم اشاره کنیم.همان گونه که کوئینزگ توضیح میدهد ، چندین نمونه از این بدنه در جلوی آفتاب  و گرمای تابستان قرارداده شده است. سپس نمونه ها در محیط بیرونی قرار داده شده اند و این شرایط آسیبی به بدنه و ظاهر قطعات کربنی نزده است .پس از این مراحل بوده که کوئینزگ از استفاده ی قطعات کربنی برای بدنه رگرا اطمینان حاصل کرده است.فاقد لایه محافظتی اپوکسی است اما کوئینزگ میگوید : این امر در واقع باعث میشود رگرا حساسیت کمتری به سنگ ریزه ها و اشیای تیز داشته باشد ، فقدان متریال همچنین باعث شده وزن رگرای مورد بحث حدود 20 کیلوگرم کمتر از مدل رنگ آمیزی شده باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۰۰ ، ۱۷:۱۰
محمد زارعی

شورلت ، این خودرو را پیشرفته ترین سیلوارادو HD تاریخ دانسته است . این پیکاپ نسخه کاملا جدید سیلورادو طی 18 ماه گذشته بوده است.در کارخانه جنرال موتورز در میشیگان به تولید رسید.به منظور گسترش تعداد اعضای خانواده شورلت سیلورادو HD جدید ، این خودروساز از مدل پرچم دارهای کانتری رونمایی کرده است.این خودرو در جایگاهی بالاتر از مدل های ورک تراک ، کاستوم ، LT ، و LTZ قرار میگیرد.سیلورادو 2020 HD  نیز دارای طراحی و تجهیزات متمایز به منظور پاسخ مناسب به نیازهای خریداران پیکاپ های هوی دیوتی می باشد.

 


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۰۰ ، ۱۶:۲۶
محمد زارعی

نیسان ماکسیمای کلاس متوسط از سال 1380 تا سال 1390 در ایران توسط پارس خودرو مونتاژ شد ، در آن زمان ماکسیما یکی از بهترین و لوکس ترین و پرقدرت ترین خودروهای موجود در ایران شناخته می شد. و هم اکنون نیز ماکسیما ، محبوبیت خود را بین طرفداران خویش در ایران حفظ کرده است. ماکسیما در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک به بازار عرضه شد که از لحاظ سطح تجهیزات و امکانات تفاوتی با یکدیگر ندارند.نیسان ماکسیما یکی از خودروهای شرکت ژاپنی نیسان است . که از سال 1977 میلادی تا کنون در 7 نسل و مدل تولید میشود.مدل کنونی این خودرو A36 نام دارد و تولید آن از آوریل 2015 تحت نام مدل 2016 آغاز شد . نیسان ماکسیما یکی از محبوت ترین محصولات این خودروساز ژاپنی است.نیسان در نمایشگاه خودروی لس آنجلس از مدل 2019 این خودروی سدان رونمایی کرد تا آن را مجهز تر از همیشه روانه بازار کند.اگر از نمای جلو یه نیسان ماکسیما نگاه کنید متوجه طراحی جدید برای سپر جلو ، ورودی های هوا و چراغ های مه شکن خواهید شد.چیدمان داخلی چراغ های جلو هم که از نوع LED می باشند تغییر کرده است. تغییرات آن محدود به چراغ های جلو نیستند و در چراغ های عقب نیز میتوان طراحی مدرن تری از قبل را دید. جالب ترین بخش عقب ماکسیما 2019 خروجی های اگزوز چهارتایی هستند که درون دیفیوزر عقب کار گذاشته شده اند.


پیشنهاد مطالعه : کارشناسی ماشین با 100 روش و متد در تهران.


نیسان ، رینگ های 19 اینچی جدیدی را نیز برای ماکسیما با نام سیلور پلاتینیم طراحی کرده است . به محض اینکه وارد کابین ماکسیما 2019 شوید متوجه تغییراتی در این خودرو خواهید شد . نیسان از الگوی دوخت جدیدی 50 رنگ متضاد با تودوزی ، روی صندلی ها استفاده کرده و این دوخت در مدل های بالاتر روی ستون ها نیز مشاهدم میشود.نیسان کیفیت کلی کابین را در فرمان و داشبورد و چه رودری ها افزایش داده و روی ستون از بلندگو هم استفاده شده است.تمامی بخش ها نیز به سفارش مشتری قابل تغییر هستند. تمامی مدل های ماکسیما به جز تیپ S  ، به صورت استاندارد به سیستم رهیاب ماهواره ای هم مجهز هستند.ماکسیما 2019 همچنین به پکیج امکانات ایمنی Safety shield 360 نیز مجهز است.


این پکیج کامل. کارآمد ، شامل مواردی همچون سیستم ترمز اضطراری خودکار ، سیستم تشخیص عابر پیاده ، سیستم هشدار نقطه کور ، سیستم هشدار خودروی پشت سر ، سیستم هشدار بین خطوط ، چراغ های هوشمند و سیستم ترمز خودکار در دنده عقب میشود.موتور ماکسیما 2019 یک شش سیلندر 3.5 لیتری به قدرت 300 اسب بخار و گشتاور 353 نیوتن متر است که نیروی آن به یک گیربکس CVT از نوع X ترونیک به چرخ های جلو انتقال پیدا میکند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۰۰ ، ۱۵:۱۱
محمد زارعی

این خودرو در سال 2014 توسط خودرو ساز آلمانی تولید شده است. پورشه ماکان ، دومین خودرو در کلاس SUV است که توسط پورشه عرضه گردیده است.و از نظر اندازه ظاهری ، اندکی از مدل پورشه کاین (نخستین اس یو وی پورشه) کوچکتر می باشد. این خودرو بر پایه آئودی کیو 5 ساخته شده است.پورشه ماکان با حجم موتور 2 تا 3.6 لیتر به بازار عرضه شده است.نمونه های زیادی از این خودرو در ایران نیز هستند.

در پی رونمایی از پورشه ماکان فیس لیفت ، این خودرو ساز آلمانی ، هم اکنون نسخه قوی تر ماکان S را نیز معرفی کرده است. این خودرو دارای پیشرانه جدید 6 سیلندر توربو می باشد. پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری همان قلب آهنین به کار رفته در کاین و پانامرا می باشد.و از توربوی توئین اسکرول برای پاسخ آنی سود میبرد.قدرت پیشرانه برابر با 349 اسب بخار و گشتاور نیز 480 نیوتن متر می باشد. که این به معنی بهبود 14 واحدی قدرت ماکان S در مقایسه با نسخه قبل از فیس لیفت می باشد.شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت این شاسی بلند فیس لیفت برابر با 5.1 ثانیه (مجهز به پکیج سفارشی اسپورت کرونو) بوده و حداکثر سرعت آن نیز به 251 کیلومتر در ساعت میرسد.این خودرو ساز آلمانی همچنین ادعا میکند ترمزها احساس بهتری دارند. که آن هم به لطف پدال سبک تر ایجاد شده است. دیسک های ترمز جلو نیز بزرگتر شده و قطر آنها به 360 میلی متر رسیده است. مشتریان همچنین میتوانند ترمز های سفارشی پورشه را نیز انتخاب کنند.بزرگترین تغییر طراحی ماکان فیس لیفت در بخش عقب رخ داده ، جایی که شاهد یک نوار نورانی LED  به پهنای خودرو هستیم.چراغ های جلو نیز به صورت استاندارد از نوع LED می باشند. در کابین نیز از صفحه نمایش 10.9 اینچی ، ناوبری آنلاین با ترافیک تمام وقت ، کنترل صوتی هوشمند ، وای فای هات اسپات و ارتباط گوشی هوشمند به چشم میخورد. پورشه همچنین برخی آپشن ها نظیر فرمان اسپورت GT با حدود درایو یکپارچه ، دستیار حرکت در ترافیک ، شیشه جلوی گرم شونده و یونیزه کننده هوا را نیز در نظر گرفته است.

پیشنهاد مطالعه : تشخیص رنگ خودرو با 3 روش و دستگاه و قلم تشخیص.


 


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۰۰ ، ۱۳:۵۹
محمد زارعی

لند کروز دیسکاوری

 

لند کروز دیسکاوری HSC ، خودروئی با تکنولوژی مدرن ، کابینی با تودوزی چرمی و فضایی برای حمل 7 نفر است . در زیر کاپوت این SUV  هم یک پیشرانه 3 لیتری V6 سوپر شارژ با 340 اسب بخار قدرت ، و 450 نیوتن متر گشتاور قرار دارد . این نیرو توسط یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سامانه 4 چرخ متحرک به هر چهار چرخ میرسد.همچنین سیستم تعلیق بادی به همراه قفل دیفرانسیل اتوماتیک عقب و سیستم Terrain proress هم قابل سفارش است.

 

مرسدس بنز G550 یکی دیگر از اسطوره های آفرود محسوب میشود. نسل جدید G کلاس بزرگتر و بسیار لوکس تر از نسل قبلی و به سه قفل دیفرانسیل و سیستم تعلیق با کمک فنرهای الکتریکی مجهز است . در سینه G550 هم یک نیروگاه 4 لیتری V8 توئین توربوی مدرن با 416 اسب بخار قدرت و 610 نیوتن متر گشتاور قرار دارد. که نیروی آن توسط یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک انتقال پیدا میکند.سامانه 4 چرخ محرک G550  نیز از نوع تمام وقت است. که گشتاور را به صورت 40 به 60 بین محورهای جلو و عقب توزیع میکند.

لکسس (Lexus LX 570)

در سال 2016 تویوتا لند کروز طی رقابتی با نسل قبلی مرسدس بنز G  کلاس و جیپ رانگلر پیروز شد . و به همین دلیل از آن دعوت شد در این رقابت حضور یافته و از عنوان قهرمانی خود دفاع کند .اما هیچ خبری از لندکروز نشد و بنابراین بهترین جایگزین که می شد برای آن پیدا کرد لکسس LX 570 بود . این خودرو از لحاظ فنی و مکانیکی با لندکروز یکسان بوده و از همان سیستم های تویوتا مثل کراول کنترل (crawel control) و سیستم تنظیم ارتفاع تعلیق هیدرولیکی برخوردار است.که سواری راحتی را هم در مسیرهای آفرود و هم آنرود فراهم میکند.در LX570  مورد آزمایش ، صندلی های بی فایده ردیف سوم حذف و به جای آن ، بار آن اضافه شده است.نیروی مورد نیاز این اس یووی ژاپنی توسط یک پیشرانه 5.7 لیتری V8 با 383 اسب بخار قدرت و 545 نیوتن متر گشتاور تامین میگردد.این موتور به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سامانه چهار چرخ محرک تمام وقت متصل شده است.

پیشنهاد مطالعه : کارشناسی رنگ خودرو در تهران با دستگاه تستر و قلم تشخیص رنگ.

مزایا و معایب :

نمایندگان مرسدس و جیپ خودروهای تازه نفس و بروزی هستند و طراحی بدنه و پیشرانه آنها کاملا جدید است. اما لکسس LX 570  بدنه آن کاملا شبیه به نسل قبلی بوده و تنها در سال 2015 فیس لیفتی را تجربه کرده است . و پیشرانه آن نیز مربوط به سال 2007 می باشد. پیشرانه V8  بزرگ LX  از اسب بخار زیادی برخوردار است و گیربکس 8 سرعته با ضریب دنده های بلند به گونه ای برنامه ریزی شده که زودتر به دنده 8 رسیده و در همان جا بماند.در هنگام پیمودن بزرگراه ها نیز بادی رول (حرکت گهواره ای بدنه) در لکسس دیده میشود .رفتار جاده ای بسار راحت و آرامش بخش لکسس کمی تعجل برانگیز است اما نه به اندازه لندکروز دیسکاوری .این SUV  به لطف برخورداری از تعلیق بادی ، در بزرگراه ها ، سواری نرم و راحتی دارد.پیشرانه V6  دیسکاوری نیز پر کشش و سرگرم کننده است و رانندگی با آن بیشتر به یک کراس اوور لوکس اسپرت شباهت دارد. 

در این قسمت از ماجرا به سراغ مقایسه خودروها در بیرون از جاده (آفرود) می پردازیم که البته قسمت جالب ماجرا نیز همین جاست . پس از رانندگی در بزرگراه ها برای سنجش رفتار آنرود خودروها ، این 4 اس یووی رهسپار بیابان و مسیرهای آفرود ، خارج از جاده شدند.از همان آغاز کار ، نسل جدید رانگلر ، احساس سنتی خود را حفظ کرده است.لاستیک های آفرود این خودرو چسبندگی فوق العاده ای را فراهم میکنند.و کنترل بدنه خودرو نیز بسیار چشمگیر است. 

G550 نیز با استفاده از سیستم چهار چرخ متحرک تمام وقت خود ، به آسانی و بدون مشکل ، مسیرهای خاکی ناهموار را پشت سر گذاشت. این SUV آلمانی به اندازه کافی هوشمند است که بتواند به سرعت در مسیرهای آفرود پیش برود.خودرو LX 570  در آزاد راه رفتار بی نظیری دارد اما در مسیرعای خاکی خودروی خسته کننده ای است پایین رفتن دماغه هنگام ترمز گیری ، بادی رول و گیربکس تنبل هنگام حرکت با سرعت های پایین در مسیرهای آفرود بیش تر احساس میشود.

رانندگی با دیسکاوری در مسیرهای آفرود آسان است زیرا آینه های جانبی خودرو ، دوربین های نصب شده که تصاویر را روی نمایشگر سیستم اطلاعاتی - سرگرمی به نمایش در می آورد و امکان تنظیم درست جهت چرخ های جلو را فراهم می کند.

پس از عبور از مسیرهای خاکی و ناهموار و گذرگاه های آبی و مسیرهای گل آلود ، اولین قربانی این بخش از رقابت ، لندکروز دیسکاوری بود که در بدترین جای ممکن ، یعنی در میانه یک شیب تند پنچر شد. در این مسیرهای سخت ، لکسس عملکرد ضعیفی را به نمایش گذاشت. با افزایش ارتفاع از سطح دریا ، LX 570 به نفس نفس افتاد زیرا پیشرانه تنفس آن در هوای رقیق دچار مشکل شد و ضرایب بلند گیربکس هم هیچ کمکی به آن نکرد بنابراین به نظر میرسید LX 570 تسلیم شده و از ادامه راه باز بماند اما فعال شدن سیستم های مالتی تراین (Multi Terrain) و کراول کترل (crawel control) تا حدودی این suv ژاپنی را بیدار کردند.سیستم کراول کنترل به ویژه هنگام بالا رفتن از صخره های شیب دار بسار مفیدبود. بر خلاف لکسس ، مرسدس G 550 در مسیرهای خشن و سنگلاخی همانند یک فورد رپتور کوچک احساس میشود.مرسدس بنز با استفاده از تکنولوژی های فراوان ، این خودرو را به یک خودروی سرسخت و توانمند تبدیل کرده است.رانگلر روبیکان به قدری توانمند است که حتی کسانی که تجربه آفرودی ندارند هم میتوانند با آن به مسیرهای خشن سفر کنند. یکی دیگر از ویژگی های مثبت این خودرو ، امکان قطع کردن آنتی رول بار با فشردن دکمه ای است که هم تا حد زیادی میزان جابجایی و کج شدن اکسل جلو را افزایش می دهد و هم به حفظ تماس لاستیک ها با زمین کمک میکند که این موضوع به طور قابل توجهی کیقیت سواری خودرو را در سرعت های پایین بهبود می بخشد.

مقام اول :

جیپ رانگلر : این ماشین توانایی های افرود فوق العاده ای را در کنار رفتار شایسته و راحت در جاده ها ارائه میدهد.

مقام دوم :

مرسدس بنز G 550 : نسل جدید این خودرو کاملا اعتبار و احترام نام بزرگ G کلاس را حفظ کرده ، اما فقط کمی استفاده از آن پیچیده است.

مقام سوم :

لکسس LX 570 : رشه های قدیمی لندکروز ، خود را در توانایی های آفرود این ماشین نشان می دهند.

مقام چهارم :

لندکروز دیسکاوری : لاستیک های کارخانه ای نامناسب بیش ترین لطمه را به این خودرو وارد کرده است.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۰۰ ، ۲۳:۱۸
محمد زارعی

با پیشرفت تکنولوژی قرن 2021 میلادی ، انتظارات مردم و خریداران خودرو از خودروها بالاتر رفته و کیفیت خودروها و استانداردهای ایمنی و خیلی موارد برای خریداران محترم و وارد کنندگان خودرو خارجی لازم و ضروری است.در مورد اجزای ماشین و خودروها در سایت ایران کارنو مفصل بحث شده است. در این وبلاگ ما به بهترین خودروهای خارجی خواهیم پرداخت. وقی صحبت از خودروی همه کاره میاد بحث متفاوته ، واقعا انتظار شما از خودرویتان چیست ؟ اینکه با آن رانندگی خوبی داشته باشید ؟ یا امکانات لوکس برایتان مهم است ؟ سیستم تعلیق چطور ؟ نرمی و انعطاف پذیری خودرو چقدر برایتان مهم است ؟ 

اگر تمامی این امکانات مد نظر شماست باید به سراغ SUV های فول سایز لوکس بروید .چرا که هر نوع امکاناتی در این خودرو ها قرار داده شده است از شتاب عالی گرفته تا قابلیت آفرودی منحصر به فرد که آنها را قادر میسازد تا از هر نوع مسیری عبور کرده و شما را به مقصد برسانند.در این مقاله به چهار خودروی مطرح در این زمینه می پردازیم که عبارتند از :

مرسدس G کلاس - جیپ رانگلر - لکسوس 570 LX - لندکروز دیسکاوری

 

1-جیپ رانگلر (Wrangler Unlimited Rubicon)

این خودرو از خودروهای مطرح در این زمینه است ، روبیکان جدید به تایرهای آفرود گودریچ 33 اینچی ، قفل دیفرانسیل در دو محور و آنتی رول بار الکتریکی مجهز است .دارای یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 270 اسب بخار و 400نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل نیمه وقت جیپ به هر چهر چرخ انتقال می یابد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۰۰ ، ۲۰:۵۶
محمد زارعی